Zodra uw aanvraag bij de NIWO geregistreerd staat, ontvangt u automatisch een e-mail met daarin een zaaknummer. Zo weet u dat de aanvraag is geregistreerd.
Ook ontvangt u na enkele dagen een tweede e-mail met de factuur.
Een aanvraag voor een Eurovergunning wordt pas in behandeling genomen, nadat de NIWO de behandelkosten heeft ontvangen. Heeft u de aanvraag ingediend via het NIWO-ondernemersloket, dan is de factuur vaak al online betaald.
Na betaling wordt de aanvraag aan een behandelaar toegewezen.
Ontbreken er stukken of zijn bepaalde stukken niet juist/onvoldoende, dan stuurt de behandelaar u een e-mail met het zaaknummer. Beantwoord deze mail voor het toesturen van aanvullende stukken of upload de stukken via uw persoonlijke pagina (PIP). Uw mail / aanvullend stuk wordt dan automatisch aan uw aanvraag toegevoegd. Ook voor andere vragen, kunt u de e-mail met het zaaknummer gebruiken.
Is mijn aanvraag ontvangen?
Van bepaalde aanvragen (nog niet alle) kunt u de voortgang inzien op uw persoonlijke pagina op het NIWO-ondernemersloket (PIP). Om in te loggen heeft u eHerkenning op betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) of hoger nodig.
U kunt via de PIP aanvullende stukken toevoegen aan een ingediende aanvraag.
Link naar de PIP: persoonlijke internet pagina
https://ondernemersloket.niwo.nl/pip